Przejdź do treści

Jak czuć się lekko każdego dnia i zadbać przy tym o swoje zdrowie?

Każdemu z nas zależy na tym, by wyglądać i czuć się dobrze. Podstawą do tego, by cieszyć się dobrym zdrowiem i kondycją jest dieta. Jaka powinna być idealna dieta? To taka, która zaspokoi dzienne zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze, a przy tym dostarczy odpowiednią ilość kalorii. W dzisiejszych czasach, pełnych stresu i życia w biegu, nie mamy wystarczająco wiele czasu na odpoczynek, a tym bardziej na codzienne przygotowywanie zbilansowanych posiłków. Pamiętaj jednak o tym, że zdrowie masz tylko jedno i to bezcenny dar. Nie masz czasu na gotowanie? Nie musisz wcale rezygnować ze zdrowia! Jak pogodzić napięty, codzienny harmonogram ze zdrowym i smacznym odżywianiem?

Życie w biegu i niezdrowe odżywianie się – konsekwencje mogą być poważne!

Wstajesz rano i od razu układasz w głowie plan na najbliższe godziny. W trakcie dnia przechodzisz płynnie z obowiązku do obowiązku, aż nagle okazuje się, że jest już wieczór. Jesteś zmęczony, rozdrażniony i głodny, ale dzień się jeszcze przecież nie skończył. Trzeba wykonać jeszcze mnóstwo rzeczy. W końcu kładziesz się spać, a następnie wstajesz rano i… scenariusz się powtarza. Brzmi znajomo? Pocieszeniem może być to, że nie tylko Ty żyjesz w ciągłym biegu. Niepokojące jest jednak to, że taki tryb życia na dłuższą metę jest wykańczający, zarówno psychicznie, jak i fizycznie.

Skupiając się na realizowaniu codziennych zadań, często nie mamy czasu na nic poza obowiązkami. Kawa, napój energetyzujący, kolejna kawa, kolejny napój – byle tylko dać radę ze wszystkim. Gdzie w tym codziennym pędzie czas na zbilansowane posiłki? W większości przypadków żyjąc w biegu, także jemy w biegu. Fast food na mieście, “gotowiec” z supermarketu odgrzany w kuchence mikrofalowej, a czasem nawet brak posiłku – to codzienność zagonionych osób. Jeśli takie rozwiązanie jest tylko chwilowe, ale na co dzień odżywiasz się zdrowo i świadomie, konsekwencje raczej nie będą poważne ani długofalowe. Gorzej, jeśli z tej chwili zrobiła się codzienność, która trwa już od dłuższego czasu.

Decydowanie się na półśrodki, do których należy między innymi sięganie po mało urozmaicone, często niezdrowe posiłki, niesie za sobą mnóstwo zagrożeń. Na jakie konsekwencje się narażasz? To przede wszystkim:

  • zbyt duża/niedostateczna wartość energetyczna (kcal) – zapotrzebowanie na dzienne spożycie kalorii to kwesta indywidualna, uzależniona przede wszystkim od trybu życia, w tym aktywności fizycznej. Spożywanie nadmiaru kalorii prędzej czy później doprowadzi do problemów z dodatkowymi kilogramami, zaś niedojadanie narazi Cię na niedobory składników odżywczych i brak sił;
  • niedobory – dobrze zbilansowana dieta powinna zaspokajać nie tylko zapotrzebowanie na kalorie, ale powinna również dostarczyć niezbędnych witamin i minerałów. Pamiętaj o tym, że organizm nie wytwarza samodzielnie witamin, a są one niezbędne do prawidłowego przebiegu wielu procesów w organizmie i właściwego funkcjonowania narządów. Konieczne jest więc dostarczenie ich z posiłków;
  • brak sił i chęci do działania – które wynikają najczęściej z niedoborów potrzebnych składników, a jednocześnie z nadmiaru szkodliwych substancji zawartych w jedzeniu niskiej jakości (konserwanty, barwniki, polepszacze smaku etc.).

Stosowanie półśrodków nigdy nie ma pozytywnego wpływu na zdrowie. Jeśli nie dojadasz lub odżywiasz się posiłkami o kiepskim, czasem wręcz szkodliwym składzie, utrudniasz pracę organizmu. Przewlekłe zmęczenie i osłabienie, spadek koncentracji, problemy z pamięcią, rozdrażnienie, problemy ze snem, dolegliwości ze strony układu pokarmowego i trawiennego, a nawet problemy zdrowotne – to najpoważniejsze konsekwencje złego odżywiania się i niedoborów. Im szybciej i intensywniej żyjesz, tym bardziej powinieneś przyjrzeć się swojej diecie: posiłki to paliwo, a od jego jakości zależą osiągi!

Samodzielne gotowanie czy catering dietetyczny?

W teorii wszystko brzmi wręcz banalnie, jednak przełożenie jej na praktykę nie zawsze jest łatwe. Chcesz zmienić coś w swoim jadłospisie, jednak nie do końca wiesz, jak się za to zabrać: wyliczanie zapotrzebowania kalorycznego i na poszczególne składniki, do tego robienie zakupów i przygotowywanie kilku posiłków dziennie lub na następny dzień sprawia, że skutecznie odechciewa Ci się wprowadzania zmian w życie?

Zmiany są najtrudniejsze na początku, gdy trzeba ze wszystkim się najpierw zapoznać, a następnie przetestować w praktyce! Samodzielne przygotowywanie posiłków:

  • daje sporo satysfakcji – pod warunkiem, że osiągasz zamierzone efekty i posiłki smakują i wyglądają tak, jak sobie zaplanujesz;
  • trafia w Twój gust kulinarny – w końcu gotujesz i jesz to, co najbardziej lubisz.

Jednak spędzanie czasu w kuchni jest czasochłonne – do czasu potrzebnego na przyrządzenie potrawy trzeba dodać bowiem jeszcze czas na zakupy i sprzątanie kuchni.

Alternatywą może być zamawianie gotowych posiłków. To przede wszystkim spora oszczędność czasu. Wiele osób rezygnuje jednak z tego pomysłu z kilku względów, przede wszystkim z powodu:

  • obaw co do jakości składników, z których potrawy są przyrządzane – w końcu z pewnością każdemu choć raz zdarzyło się zjeść posiłek “na mieście”, który był nieświeży lub o wątpliwym smaku;
  • kosztów – wydaje się, że zamawianie gotowych posiłków jest o wiele droższe niż samodzielne gotowanie. Jeśli jednak wziąć pod uwagę, ile produktów potrzebujesz do skomponowania kilku posiłków dziennie, a także koszt gazu/prądu i wody potrzebnych do przygotowania posiłku i posprzątania kuchni, różnica wcale nie jest taka spora, a może wręcz okazać się, że nie ma jej wcale;
  • obaw co do smaku – na samo słowo “dieta” wiele osób ma negatywne skojarzenia: z brakiem smaku, małymi porcjami i uczuciem głodu.

Dlaczego warto korzystać z cateringu dietetycznego?

Catering dietetyczny to usługa – jak wiele innych. Dlatego w tym przypadku, tak jak w pozostałych, warto wybrać tę, która najbardziej odpowiada Twoim oczekiwaniom i potrzebom. Dobrze dopasowany catering dietetyczny to ten, który:

  • oferuje różnorodność smaków;
  • w planie ma różne rodzaje diet – nie tylko posiłki z mięsem i wegetariańskie lub wegańskie, ale także dla sportowców czy osób prowadzących siedzący tryb życia lub borykających się z różnymi problemami zdrowotnymi: od tego zależy zapotrzebowanie na poszczególne składniki i kaloryczność!
  • jest opracowany przez specjalistów – wykwalifikowanych dietetyków;
  • przygotowują wykwalifikowani kucharze – dzięki temu smak każdego kęsa jest czystą przyjemnością i sprawia, że po kolejne danie sięgniesz z ogromną chęcią!

Catering dietetyczny to przede wszystkim ogromna oszczędność czasu: nawet kilka godzin dziennie, które możesz przeznaczyć na obowiązki zawodowe, odpoczynek czy przyjemności. To, paradoksalnie, również oszczędność pieniędzy: zamawiając pełen catering, a więc obejmujący wszystkie posiłki dziennie, nie musisz w ogóle robić zakupów. Wreszcie: posiłki dopasowane do Twojego gustu kulinarnego, zapotrzebowania kalorycznego i trybu życia zapewnią Ci wszystko to, co niezbędne dla zdrowia i siły, a przy tym będziesz cieszyć się smukłą sylwetką bez zbędnych kilogramów.

Dieta pudełkowa Light Marlin – poznaj korzyści, które na Ciebie czekają!

Mieszkasz w stolicy i rozważasz wybór cateringu dietetycznego, jednak nie wiesz, co wybrać? Poznaj Light Marlin: catering dietetyczny kuchni White Marlin – słynnej sopockiej restauracji. Każdego dnia czekają na Ciebie odpowiednio zbilansowane posiłki (są układane przez wykwalifikowanych dietetyków poradni Sports–Med, Sylwestra i Wiktorii Kłos), przygotowywane przez mistrza w swoim fachu: Bartka Morawskiego, szefa kuchni White Marlin.

Do wyboru masz aż 8 propozycji diet, spośród których każda uwzględnia różne zapotrzebowanie. Uprawiasz sport i potrzebujesz posiłków, które będą wsparciem w budowaniu masy mięśniowej, a może borykasz się z problemami zdrowotnymi i posiłki komponujesz na bazie składników o niskim IG? Pragniesz schudnąć, jednak boisz się niedoborów i uczucia głodu? Nie jesz mięsa, jednak nie rezygnujesz z ryb i owoców morza, a może jesteś na diecie wegetariańskiej? Masz problemy z tarczycą lub unikasz glutenu w diecie? Niezależnie od tego, jaki jest Twój cel i główna potrzeba, rozwiązanie zawsze znajdziesz w pudełkach cateringu dietetycznego Light Marlin.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz współpracy wybitnych kucharzy z dietetykami o ogromnej wiedzy i kwalifikacjach, powstały posiłki:

  • pełne smaku i zdrowia;
  • ze składników najwyższej jakości;
  • bogate w niezbędne witaminy i minerały;
  • zaspokajające zapotrzebowanie w różnych sytuacjach:
  • po które będziesz sięgać z chęcią!

To dla Ciebie dobra wiadomość? Drugą, równie doskonałą będzie ta, że nie musisz jechać do Sopotu, by rozsmakować się w kuchni White Marlin. Smakami znanymi z tej nadmorskiej miejscowości możesz cieszyć się w domowym zaciszu: oferujemy bowiem dowóz na terenie Warszawy.

Masz pytania lub wątpliwości związane z wyborem diety? Skontaktuj się z nami, a chętnie udzielimy Ci niezbędnych informacji, dzięki czemu nie będziesz mieć dylematów. Jesteśmy tu i tworzymy dla Ciebie!

Każdy z nas jest inny, ma również inne potrzeby i wymagania, a także oczekiwania. Dzięki połączeniu składników premium przez kucharza, który jest mistrzem w swoim fachu, we współpracy z profesjonalnymi i znanymi dietetykami, oddajemy w Twoje ręce pudełka pełne smaku, zdrowia i korzyści.

Wybierając catering dietetyczny Light Marlin, stawiasz na co, to przyniesie Ci same korzyści:

  • oszczędność czasu – nie musisz robić zakupów i gotować: gotowe, zawsze świeże, pyszne i pełnowartościowe posiłki są gotowe do spożycia zawsze wtedy, gdy masz na to ochotę;
  • łatwiejsze osiągnięcie celu – niezależnie od tego, jaki jest, wybór jednej z aż 8 diet ukierunkowanych na konkretny cel to gwarancja tego, że będziesz syty, zjesz smacznie, a przy tym o wiele łatwiej osiągniesz swój cel!
  • zdrowie – każdy posiłek to połączenie ogromnej wiedzy i pasji do gotowania. Doświadczenie dietetyków Sylwestra i Wiktorii Kłos oraz wybitnego kucharza Bartka Morawskiego daje wspaniały efekt w postaci smacznych, perfekcyjnie zbilansowanych i zdrowych posiłków każdego dnia.

Każdego dnia otrzymasz od nas 5 pełnowartościowych posiłków o wybranej kaloryczności (1200 kcal, 1500 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2500 kcal, 3000 kcal), zawsze pełnych smaku i aromatu, dzięki którym pokochasz catering dietetyczny!

Dołącz do grona zadowolonych klientów i przekonaj się, że dieta, niezależnie od tego, na co jest ukierunkowana, może być po prostu czystą przyjemnością każdego dnia. Zadzwoń do nas lub skontaktuj się za pośrednictwem mediów społecznościowych bądź formularza kontaktowego i zmień swoje życie na zdrowsze i smaczniejsze!