Przejdź do treści
Dieta ketogeniczna dla każdego

Dieta ketogeniczna – na czym polega?

Dieta ketogeniczna w ostatnich latach cieszy się dużym zainteresowaniem. Jest popularna zarówno wśród osób, które chcą zgubić kilka (ba, kilkanaście!) zbędnych kilogramów, jak i miłośników zdrowego odżywiania. Coraz częściej jest też wdrażana w proces leczenia zaburzeń o charakterze neurologicznym takich jak migrena, padaczka lekoodporna, choroba Alzheimera czy Parkinsona. Jak działa ta „magiczna” dieta i w czym może pomóc? Oto sekrety jadłospisu ketogennego.

Co to jest dieta ketogenna?

Dieta ketogenna we współcześnie znanej nam formie liczy sobie ponad 100 lat. Jej historia jest jednak o wiele dłuższa, bowiem pierwsze wzmianki o niej można spotkać już w starożytnych tekstach. Od początku była ona stosowana jako jeden z elementów leczenia takich chorób jak np. cukrzyca.

Dziś dieta ketonowa nazwana też wysokotłuszczową lub ketogeniczną jest sposobem odżywiania, który polega na znacznym obniżeniu spożywania węglowodanów oraz zwiększeniu zawartości tłuszczów w jadłospisie. Ma to pomóc wprowadzić organizm w stan ketozy, w którym podstawowym paliwem dla niego przestaje być glukoza, a stają się tłuszcze.

Jakie są zasady stosowania keto?

Podstawy założenia jadłospisu można przedstawić w jednym zdaniu. Brzmi ono: jedz tłuszcz, by spalać tłuszcz! Nie jest to tylko czcze hasło. Przekonasz się o tym sięgając po dietę ketogeniczną pudełkową. Z przygotowywanych dla ciebie posiłków praktycznie do zera zostaną wyeliminowane węglowodany, które zastąpisz zdrowymi tłuszczami. Jeśli zastanawiasz się, co można jeść na diecie keto, wystarczy, że sprawdzisz przykładowy jadłospis na Light Marlin na najbliższy tydzień. Obiecujemy, że jest smacznie i zdrowo!

W pudełkach znajdziesz posiłki, które w 60-70% będą składać się z tłuszczów, 20-25% białka oraz 10-15% węglowodanów. Dzięki temu twój organizm nie będzie tych ostatnich traktował jako źródła energii, a zacznie szukać alternatywnych jej pokładów, czyli tłuszczy.

Na czym polega dieta ketogenna?

W efekcie zastąpienia węglowodanów tłuszczami dochodzi do tzw. ketozy. Jest to proces rozpadu tłuszczów, w którego wyniku stężenie ciał ketonowych we krwi jest dużo większe niż stężenie glukozy. Mówiąc prościej, w ketozie organizm zaczyna tworzyć energię z tłuszczów (ciał ketonowych) w związku, z czym dochodzi do jego intensywnego spalania. Nic więc dziwnego, że szukając informacji o efektach diety, dowiesz się, że możesz na niej stracić nawet do kilku kilogramów miesięcznie. To jednak niejedyne zalety tego jadłospisu.

Jakie są efekty dieta ketogeniczniczej po miesiącu?

Dieta wysokotłuszczowa ma wiele zalet. Już po kilku dniach jej stosowania:

  • będziesz czuć się lekko,
  • nie będzie brakować ci energii do działania,
  • zauważysz wyższą i dłuższą efektywność,
  • uczucie zmęczenia będzie pojawiać się rzadziej,
  • wyraźnie poprawi się twoje samopoczucie.

Efekty stosowania jadłospisu keto odczujesz też, wchodząc na wagę. Spadek masy ciała będzie bowiem wyraźny, a co najważniejsze waga będzie się zmniejszać niezwykle dynamicznie.

Dzięki niższej podaży cukrów twój organizm będzie też zdrowszy. Wykonując badania okresowe, zauważysz wyrównanie ciśnienia krwi oraz spadek poziomu złego cholesterolu i insuliny. 

Dla kogo będzie dobra dieta keto?

Dieta keto powstała jako ta lecznicza. Sprawdzi się więc ona nie tylko w przypadku osób, które chcą zgubić kilka kilogramów, ale także i są dotknięte takimi chorobami jak:

  • Alzheimer,
  • Parkinson,
  • padaczka odporna na leczenie farmaceutykami,
  • insulinooporność,
  • migreny.

Jadłospis keto poleca się też osobom z autyzmem. Warto też wspomnieć, że najnowsze badania wykazały, że ten typ żywienia pozytywnie wpływa na redukcję stanów prozapalnych i sprzyjających chorobom autoimmunologicznym komórek Th17 w jelitach.

Musisz jednak wiedzieć, że aby dieta była skuteczna i nie stanowiła zagrożenia dla organizmu, jej jadłospis powinien być przygotowany przez dietetyka. Dzięki temu na co dzień nie zabraknie produktów potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania.

Jak zacząć ograniczać węglowodany w diecie?

Dieta ketogeniczna dla początkujących to prawdziwe wyzwanie. Wyeliminowanie węglowodanów nie jest łatwe. Te bowiem znajdują się niemal we wszystkich produktach, jakie większość z nas spożywa na co dzień. Jeszcze trudniej jest wytrwać na diecie wysokotłuszczowej. To, dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się dieta ketogeniczna pudełkowa. W jej ramach nie musisz samodzielnie przygotowywać posiłków, a o to, aby były one zgodne z zasadami tego typu żywienia, dbają dietetycy z Light Marlin. Z ułożonych jadłospisów zadowolone będą zarówno osoby, które na co dzień jedzą produkty pochodzenia zwierzęcego, jak i te poszukujące keto bez mięsa.

Dieta keto to skuteczny element terapii wielu zaburzeń stanu zdrowia. Może również przyczynić się do szybkiej redukcji masy ciała. Jest ona idealnym rozwiązaniem, dla osób walczących z otyłością, chcących wymodelować sylwetkę czy czujących, że na co dzień brakuje im energii czy apetytu. Musisz jednak pamiętać, że dieta keto nie jest łatwa w stosowaniu. Przygotowywanie w jej ramach posiłków wymaga doboru odpowiednich składników i zachowania właściwych proporcji. To, dlatego najlepiej stosować ją pod okiem doświadczonych profesjonalistów.

Dajmy sobie szansę, a przekonasz się, że warto.

Doznania smakowe i efekty, które osiągnięsz korzystając z Light Marlin zaskoczą nawet Ciebie. Spróbuj, nie pożałujesz.

Posiłek Cateringu LighMarlin