Przejdź do treści

Idzie wiosna! – Czyli o tym, jak sobie radzić z wiosennym przesileniem

Za oknem coraz cieplej, a Ty masz wrażenie, że Twój organizm totalnie nie jest gotowy na zmianę pogody? Masz wrażenie, że zupełnie odwrotnie do oczekiwań otoczenia opadasz z sił i nie masz ochoty na żadną aktywność?

Badania dowodzą, że w okresie zimowo-wiosennym co piąta osoba cierpi na tzw. syndrom wiosennego zmęczenia, który objawia się między innymi:
– wzmożoną sennością;
– nadmierną apatią;
– niechęcią do podejmowania jakiejkolwiek aktywności fizycznej i umysłowej;
– pobudzonym apetytem lub zupełnym jego brakiem;
– ogólnym ciągłym zmęczeniem;
– nagłym spadkiem odporności i osłabieniem organizmu;
– problemami z koncentracją;
– rozdrażnieniem i zwiększoną podatnością na stres;
– nagłymi wahaniami nastroju;
– wypadaniem włosów i łamliwością paznokci;
– szarym, ziemistym odcieniem skóry i podkrążonymi oczami.

Objawy wydają się być znajome?
Zachęcamy, by ich przyczynę mimo wszystko skonsultować z lekarzem pierwszego kontaktu, ale już dzisiaj podpowiadamy co zrobić, by nie poddać się wiosennemu przesileniu i skutecznie z nim walczyć.

Na początku spróbujemy wyjaśnić, gdzie leży przyczyna obecnego stanu, abyśmy mogli oswoić się z naturalnymi reakcjami organizmu, które właśnie mają miejsce.

Otóż zmieniające się pory roku od zawsze wprowadzają do naszego życia i funkcjonowania ogromne zmiany.

Wraz z przychodzącą wiosną, na zewnątrz, zmienia się temperatura powietrza, dni stają się dłuższe i bardziej słoneczne. Nasze ciało i głowa przyzwyczajone już do zimowej rzeczywistości nagle poddawane są próbie dłuższej dziennej aktywności- zarówno psychicznej, jak i fizycznej. Organizm, na którego funkcjonowanie ogromny wpływ ma dieta, jest osłabiony ubogim w witaminy i mikroskładniki zimowym jadłospisem. Przyroda budzi się do życia, wokół robi się zielono, a my podświadomie zaczynamy snuć plany na nadchodzące ciepłe miesiące. Niestety nasze ciało, zastałe w stanie zimowego spoczynku, nie nadąża jeszcze za wiosennym poruszeniem w naszej głowie.

Uważamy jednak, że syndrom wiosennego zmęczenia wraz z wszelkimi jego objawami, możemy traktować jako stan przejściowy. Aby jednak przygotowania do wiosny były przyjemne i nie miały negatywnego wpływu na nasze codzienne funkcjonowanie, pracę i czas wolny, zachęcamy by wprowadzić w życie już dzisiaj kilka małych, zdrowych zmian ☺ Poniżej kilka prostych propozycji: 

  1. Zmień dietę!– Zdecydowanie to co jemy, wpływa na nasze samopoczucie, energię i codzienną witalność. Zamień więc ciężki jadłospis na dietę dostosowaną do potrzeb swojego organizmu! Jeśli zupełnie nie wiesz jak się za to zabrać zapraszamy do kontaktu! Wśród naszych diet każdy znajdzie coś dla siebie, a jadłospis przygotowywany pod okiem profesjonalnych dietetyków z całą pewnością sprawi, że w mgnieniu oka powrócą siły i chęci do nowych codziennych wyzwań! Postaw na świeże produkty, warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze, pełnowartościowe zboża i białka. Witamin i mikroskładników dostarczą nowalijki, a jako zdrową przekąskę proponujemy prawdziwą bombę- zdrowe słodycze, o których już wspominaliśmy na naszym blogu!
  2. Wysypiaj się!– Okazuje się, że wzmożona senność i nadmierne zmęczenie wcale nie są niczym złym! Nasze organizmy szykują się do ciepłych miesięcy, długich i wyczerpujących dni, na które zwyczajnie musimy się przygotować, nabierając nowej energii. Dlatego zachęcamy, aby nie rezygnować w tym czasie z odpowiedniej ilości snu nocą (minimum 6-8h), ale również do krótkich drzemek w ciągu dnia. Podczas snu następuje najszybsza i najtrwalsza regeneracja zarówno ciała, jak i umysłu. Nasze narządy i mózg odpoczywają, by podczas każdej podejmowanej aktywności móc działać na najwyższych obrotach. Zadbajmy więc o jak najlepszą jakość snu- odpowiednią temperaturę, świeże powietrze, ciszę i spokój. Niech nasz organizm zbiera siły na nowe wyzwania! 
  3. Ruszaj się!– Nie od dziś wiadomo, że sport i aktywność fizyczna są lekiem na całe zło! – No dobra… Może nie na całe, ale na objawy przesilenia wiosennego z całą pewnością!!! ☺ Joga, jazda na rowerze, bieganie, a może po prostu spacer? Możliwości jest mnóstwo, ważne aby obudzić nasze ciało po zimowym letargu i zachęcić je do wzmożonej wiosenno-letniej aktywności. Plusów jest wiele- od ujędrnienia skóry, poprzez pozbycie się dokuczliwego bólu mięśni i stawów, po utratę zbędnych kilogramów i odzyskaniu uczucia lekkości. Masz jeszcze jakieś „ale” ? ☺
  4. Wystaw twarz na SŁOŃCE!– Promienie słoneczne i świeże powietrze są najlepszym i darmowym lekarstwem na chandrę. Nie ma nic lepszego niż solidna dawka witaminy D i serotoniny, nie bez kozery nazywanej „hormonem szczęścia”. Tak jak natura potrzebuje słońca i tlenu do wzrostu i rozwoju, tak człowiek dzięki światłu odzyskuje energię i siły do codziennego życia. Dlatego przestań się chować po kołdrą i wystaw nos na zewnątrz. Zobacz ile piękna ma do zaoferowania natura!
  5. Spotkaj się z rodziną i przyjaciółmi!– Nic tak dobrze nie rozładowuje napięcia i stresu jak rozmowa i głośny śmiech ☺ Nie unikaj więc w tym czasie spotkań z ludźmi. Rekomendujemy szczególnie te na świeżym powietrzu, które w dobie pandemii, są zdecydowanie bezpieczniejszym rozwiązaniem niż zgromadzenia w czterech ścianach. Dyskutujcie, grajcie, rywalizujcie i spędzajcie miło czas! Spotkania towarzyskie z pewnością wpłyną pozytywnie na zdrowie psychiczne!

Oczywiście nie jest tajemnicą, że o zdrowie należy dbać cały rok. Zmiany pór roku są jednak dla organizmu szczególnie ciężkim okresem i wymagają konkretnych, zdecydowanych działań. Zadbajmy więc o dobre przygotowanie naszych organizmów do ciepłych letnich miesięcy i nie pozwólmy, aby wyżej opisane objawy pogłębiły się, prowadząc do poważniejszych i trudniej wyleczalnych schorzeń. 

To od czego zaczynamy? Spacer, słoneczna kąpiel, czy kawa z przyjaciółką na tarasie?
A może… nowa dieta od Light Marlin?

Dajmy sobie szansę, a przekonasz się, że warto.

Doznania smakowe i efekty, które osiągnięsz korzystając z Light Marlin zaskoczą nawet Ciebie. Spróbuj, nie pożałujesz.

Posiłek Cateringu LighMarlin