Przejdź do treści
Jaką dietę zastosować aby skutecznie schudnąć po 40-stce?

Jak schudnąć po 40 – skuteczna dieta odchudzająca

Nadmierne kilogramy po 40 roku życia to problem wielu osób. Z nadwagą w wieku średnim borykają się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Narzekają oni, że mimo braku zmiany nawyków żywieniowych i przy standardowej aktywności fizycznej „z niczego” przybywa im 10-15 kg. Jak sobie z nimi poradzić? Zobacz, jak schudnąć po 40.

Dlaczego tyje się po czterdziestce?

Odchudzanie po 40 to nie łatwe zadanie – niestety zła wiadomość jest taka, że z każdym rokiem życia staje się trudniejsze. Jest to efektem tego, że już po 30 w twoim ciele zaczynają zachodzić istotne zmiany. Tą główną odpowiadającą za tycie po 40 jest zastępowanie tkanki mięśniowej tą tłuszczową. Nie tylko to jednak prowadzi do pojawienia się nadprogramowych kilogramów. Najczęściej są one wynikiem splotu kilku czynników takich jak:

  • szalejące hormony, czego przejawem jest m.in. wyższa produkcja estrogenu i zmniejszenie wydziałania serotoniny, co uaktywnia ośrodki odpowiedzialne za zwiększone uczucie głodu oraz przyczynia się do huśtawek nastroju, które są zajadane; hormony są też przyczyną wyższej wagi mężczyzn; w ich przypadku dochodzi do obniżenia poziomu testosteronu we krwi, co sprzyja rozrostowi tkanki tłuszczowej;
  • zwolnienie metabolizmu – specjaliści wskazują, że po 40 jest ona nawet o 9% słabsza niż u 20-latków;
  • mniej aktywny tryb życia, który pojawia się wraz ze zmęczeniem i mniejszą aktywnością zawodową oraz rodzinną; efektem jest brak deficytu kalorycznego i tycie.

Wszystkie te czynniki sprawiają, że po 40 roku życia o wiele łatwiej przybrać na wadze.

Zazwyczaj największym problemem jest otyłość brzuszna, która nie tylko powoduje spadek atrakcyjności fizycznej, ale też może przyczynić się do poważnych problemów zdrowotnych. Nic więc dziwnego, że przekraczając tę granicę wieku, wiele osób szuka wczasów odchudzających 40 czy w wyszukiwarkę wpisuje pytanie, jak schudnąć po 40.

Jak zacząć odchudzanie po 40?

Wiele osób uważa, że walka z rosnącą wraz z wiekiem wagą jest skazana na niepowodzenie. W końcu ze zmianami w organizmie i hormonami się nie wygra. Okazuje się jednak, że odchudzanie po 40 może być skuteczne. Rozpocząć powinno się ono od zwiększenia aktywności fizycznej. Regularne ćwiczenia pozwolą pobudzić metabolizm, zwiększą wydzielanie serotoniny, która poprawi samopoczucie i odciągnie od podjadania słodkich przekąsek.

Jakie ćwiczenia odchudzające po 40 są najlepsze?

W walce z nadprogramowymi kilogramami po 40 pomogą zarówno ćwiczenia wykonywane w domu, jak i na siłowni czy w fitness klubie. Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem, mogą postawić na długie spacery i wykorzystywanie każdej okazji do poruszania się np. pójście pieszo na zakupy, wejście do mieszkania schodami zamiast wjechanie windą. W przypadku odchudzania po 40 każda nawet najdrobniejsza aktywność ma znaczenie. Najszybciej utratę wagi zauważy się, ćwicząc minimum 3 razy w tygodniu.

Po 40 roku życia można również zapisać się na siłownie. Warto jednak przed wykupieniem karnetu skonsultować się z lekarzem pierwszego kontaktu, gdyż w tym wieku mogą pojawić się zagrożenia zdrowotne będące przeciwskazaniem do rozpoczęcia ćwiczeń siłowych. Najczęściej dotyczą one osób, które wcześniej siłownie i fitness kluby omijały szerokim łukiem.

Co jeść po 40 roku życia?

Systematyczne ćwiczenia to jednak tylko połowa sukcesu. Specjaliści z National Institutes of Health, zaznaczają bowiem, że tycie po 40 tylko w połowie jest wynikiem mniejszej ilości ruchu. Otyli stajemy się również ze względu na to, że coraz mniejszą wagę przywiązujemy do tego, co i w jakich ilościach jemy. Zmniejszenie kaloryczności posiłków, jest więc podstawą diety odchudzającej po 40.

Co jeść, aby skutecznie chudnąć po 40?

Zdrowe odchudzanie po 40 to podstawa. Korzystanie z wątpliwych diet czy głodzenie się może przynieść więcej szkody niż pożytku. Eksperci radzą, aby zamiast drastycznie zmniejszać zjadane kalorie, sięgać po zdrowe i pełnowartościowe posiłki. Wyeliminować należy z nich żywność, która została przetworzona w wysokim stopniu (słodycze, napoje gazowane, produkty fast food, jedzenie zawierające cukry dodane np. sachorazę czy syrop, glukozowo-fruktozowy), alkohol, napoje gazowane oraz sól. Je warto zastąpić:

  • sytymi produktami zbożowymi z tzw. pełnego przemiału,
  • aromatycznymi ziołami,
  • produktami mlecznymi z witaminą D, wapnem i fosforem, które są niezbędne w profilaktyce osteoporozy,
  • produktami równoważącymi poziom hormonów (np. nasiona lnu, chia, łosoś, tłuste ryby, jaja, soczewica, ciecierzyca, morskie wodorosty, komosa ryżowa, mleko migdałowe, fasola, zielone warzywa liściaste) – jest to szczególnie ważne przede wszystkim u kobiet, u których w wieku 40 lat często rozpoczyna się menopauza; te produkty pozwalają zwiększyć ilość estradiolu w organizmie, który ogranicza przyrost masy ciała,
  • warzywami i owocami, które powinny stanowić co najmniej połowę posiłku.

Skuteczna dieta odchudzająca po 40 powinna również ograniczać spożycie mięsa do 0,5 kg tygodniowo i zastępować je roślinami strączkowymi. To właśnie, dlatego przekraczając granicę wieku średniego, warto wybierać dietę Vege-Fish Marlin lub Vege Marlin, która całkowicie eliminuje mięso i ryby. Warto jednak pamiętać, że odchudzanie po 40 jest również możliwe przy diecie mięsnej, o czym przekonują się osoby sięgające po catering Slim Marlin.

Jak stosować dietę?

Pożywne i ograniczające liczbę kalorii posiłki musisz spożywać w regularnych odstępach czasu – najlepiej co 3-4 godziny, przy czym najważniejszym posiłkiem będzie śniadanie. To, które doda najwięcej energii, jest bogate w białko, błonnik i tłuszcze roślinne. Każdy posiłek musisz jeść powoli i uważnie. Na co dzień słuchaj też swojego ciała – po jedzenie sięgaj, kiedy zaczynasz być głodny, a nie kiedy już jesteś wygłodzony. Unikaj także przejedzenia, które po 40 roku życia wywołać może problemy żołądkowe takie jak wzdęcia czy zgagę.

Nie możesz schudnąć po 40?

Zwróć uwagę na podjadanie. Szczególnie musisz uważać na to wieczorne i nocne, które w dużej mierze przyczynia się do tycia. Słodkie i niezdrowe przekąski zastąp nawadnianiem organizmu.  Pij co najmniej 30 ml na każdy 1 kg masy ciała – pomoże to ograniczyć nagłe ataki głodu. Dieta odchudzająca po 40, aby była skuteczna, powinna być stosowana przez cały czas i stać się nawykiem żywieniowym.

Dajmy sobie szansę, a przekonasz się, że warto.

Doznania smakowe i efekty, które osiągnięsz korzystając z Light Marlin zaskoczą nawet Ciebie. Spróbuj, nie pożałujesz.

Posiłek Cateringu LighMarlin