Przejdź do treści

Pierwsze kroki w walce o szczupłą sylwetkę – czyli o tym, jak zacząć przygodę z odchudzaniem

Odchudzanie– już samo słowo kojarzy Ci się z męczącą dietą, katorgą na siłowni i pewnie z ciągłym zaczynaniem od nowa? Ile razy zdarzyło Ci się przejść na dietę „od poniedziałku” lub faktycznie wstać rano pobiegać, tak jak to zaplanowałeś sobie poprzedniego wieczoru, zasypiając z pełnym brzuchem po obfitej kolacji? Jak często zmotywowany nowym artykułem o „diecie cud”, czy kilkudniowej głodówce, którą stosowała szczupła koleżanka, snujesz plany nad szybką i spektakularną utratą wagi?

Temat brzmi znajomo? Faktycznie – bombardowani nowinkami i reklamami, na których dostrzegamy piękne, szczupłe i wyrzeźbione ciała bardzo często dajemy się porwać marzeniom i rzucamy się
(niepotrzebnie- ale o tym za chwilę) w wir restrykcyjnych diet i ćwiczeń ponad nasze siły.
Zachęceni potencjalnymi efektami próbujemy dokonywać szybkich, drastycznych zmian. Skutki jak wiemy są różne- w zależności od determinacji, poddajemy się wcześniej lub później i coraz bardziej zmęczeni ciągłą walką, sięgamy po kolejny kawałek pizzy lub pączka, zaprzepaszczając uzyskane dotychczas efekty.

Proponujemy zwolnić i spróbować, być może mniej spektakularnej, ale za to ZAWSZE SKUTECZNEJ metody małych kroków. Musimy mieć świadomość, że nasz organizm potrzebuje czasu, żeby przyswoić sobie nowe zasady- drastyczna dieta, głodówka i intensywne ćwiczenia rozpoczęte od razu po zejściu z kanapy, na której spędziliśmy kilka ostatnich lat, może zdezorientować zarówno nasze ciało, jak i głowę.

Wychodząc naprzeciw Twoim pytaniom i wątpliwościom zrobiliśmy spis kilku małych kroków, którymi (jesteśmy tego PEWNI!) dotrzesz do upragnionej sylwetki, a ponadto  poprawisz swoją kondycję i zdrowie ☺

Dąż do DEFICYTU ENERGETYCZNEGO, korzystając ze znanych zamienników- nadal możesz jeść to, co lubisz, ale w zdrowszej i/lub mniej kalorycznej wersji, np.:

  • jasne i zapychające pieczywo zamień na pełnoziarniste, dające uczucie sytości na dłużej,
  • słodzone, bezwartościowe napoje zastąp wodą z cytryną, naparami ziołowymi lub świeżo wyciśniętymi sokami,
  • słone i słodkie przekąski z powodzeniem zastąpią kolorowe, pokrojone warzywa i owoce oraz home made’owe sosy i dipy (np. z cukinii ☺ )
  • kolorowe drinki i piwo zastąp (jeśli oczywiście musisz wypić ☺) lampką czerwonego wina, które zawiera solidną dawkę przeciwutleniaczy i małą ilość cukrów.

Dbaj o ZDROWĄ DIETĘ– najważniejsze jest dostarczenie naszemu organizmowi wszystkich niezbędnych składników w odpowiednich ilościach. Nie wiesz ile czego powinno znaleźć się w Twoich codziennych posiłkach? Powierz ułożenie jadłospisu profesjonalistom i skorzystaj z cateringu dietetycznego! Z całą pewnością Twoja dieta będzie odpowiednio zbilansowana i bogata w taką ilość makroskładników, witamin i mikroelementów jakiej akurat potrzebujesz!

WYSYPIAJ SIĘ! Czy wiesz, że podczas snu nie tylko odpoczywasz, ale w Twoim ciele zachodzą różne procesy związane z regeneracją organizmu? Pamiętaj, żeby Twoja sypialnia była odpowiednio przygotowana- nie może tam być ani za gorąco, ani za zimno, dobrze jest jednak wywietrzyć pomieszczenie i wpuść trochę świeżego powietrza. Nie rozpraszaj się przed snem sztucznym światłem ekranu telewizora, czy smartfona- pozwól swojej głowie i ciału należycie odpocząć. Sen powinien trwać 6-8 godzin.

Dbaj o REGULARNOŚĆ na każdej płaszczyźnie. Wyrób w sobie dobre powtarzalne nawyki, np.:

  • szklanka ciepłej wody po przebudzeniu pozwala pobudzić nasz organizm do działania,
  • stałe pory posiłków, sprawiają, że organizm wie jak rozkładać sobie energię,
  • ta sama pora snu- jak wyżej, wiedząc kiedy przypadnie pora odpoczynku, nie mamy problemu z aktywnością w ciągu dnia.

Bądź CIERPLIWY! Nasz organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do nowych rzeczy. Spróbuj np. nie słodzić kawy i herbaty przed 2 tygodnie- GWARANTUJEMY, że nigdy już słodki napój nie będzie smakować tak samo atrakcyjnie jak wcześniej ☺ Daj sobie czas i nie poddawaj się!

Dbaj o codzienną AKTYWNOŚĆ FIZYCZNĄ– rób to co kochasz: biegaj, jeździj na rowerze, graj w koszykówkę lub po prostu spaceruj. Każdy ruch jest wskazany, kiedy stawką jest piękna wyrzeźbiona sylwetka. Nie musimy dodawać, że podczas wysiłku fizycznego nie tylko spalamy zbędne kalorie, ale również doprowadzamy nasz organizm do euforii na skutek wytwarzania się endorfin- efekt jak po zjedzeniu tabliczki czekolady, tylko ciało jakoś tak ładniej wygląda ☺


Czy Ty też masz wrażenie, że marzenie o pięknym i zdrowym ciele jest teraz na wyciągnięcie ręki? Wystarczy stawiać  tylko małe kroki, jeden za drugim… ☺

Dajmy sobie szansę, a przekonasz się, że warto.

Doznania smakowe i efekty, które osiągnięsz korzystając z Light Marlin zaskoczą nawet Ciebie. Spróbuj, nie pożałujesz.

Posiłek Cateringu LighMarlin